امکانات خودرو های لوکس

از خودروهای لوکس چه می دانید؟چه ماشین هایی از نظر شما لوکس به نظر می رسند؟امروز با ارائه مطالبی در مورد خودرو های لوکس و امکانات آن ها در خدمت شما هستیم. ماشین لوکس به چه نوع ماشینی گفته میشه؟

اصولا به ماشین هایی که حس آنتیک بودن و تجمل به سرنشینان بدهند، میتوان خودروی لوکس گفت.


البته تعاریف بسیاری برای این سبک  اتومبیل ها وجود دارد؛ مثلا عده ای لوکس بودن را در راحتی خودرو تعریف میکنند، عده ای آپشن ها و امکانات خودرو را عامل لوکس شناخته شدن خودرو ها میدانند و البته عده ای هم این موضوع را به اصالت و سبک کار یک کمپانی ربط می دهند.


مثلا خودرو هایی که توسط کمپانی هایی مثل رولز رویس یا بنتلی ساخته میشود را ذاتا اتومبیل لوکس میدانند.


خودرو لوکس رولز لویس


البته انتخاب لوکس ترین خودرو ها در یک کشور به شرایط مردم و حکومتی اون کشور هم میتونه خیلی مربوط باشه! یعنی مثلا نوعی از بنز که به عنوان یه خودروی رده معمولی در کشور های اروپایی شناخته میشه، میتونه داخل کشور های عقب افتاده تر به عنوان یه ماشین سوپر لوکس ازش یاد بشه!!!


اما ما توی این مقاله قصد داریم بازار جهانی رو مورد هدف قرار بدیم و در مورد لوکس ترین های دنیا صحبت کنیم.


خودرو های لوکس چه امکاناتی دارند؟

خودرو های لوکس با توجه به رویکرد کمپانی های تولید کننده خودشون، حس لوکس بودن رو از راه های مختلفی به کاربرانشون میدن؛ اما برجسته ترین امکانی که در این ماشین ها در نظر گرفته میشه شامل:


استفاده از چرم های بسیار مرغوب

یکی از اصلی ترین رویکرد ها در طراحی و تولید اتومبیل های لوکس، استفاده از پارچه های چرمی بسیار بسیار مرغوب و گران قیمت هستش.


رولز رویس گوست


شرکت هایی مثل فورس وان با بهره گیری از چرم های طبیعی و دست باف حس تفاوت رو از همون لحظه نشستن داخل خودرو به کاربرانش میده و همچنین یکی دیگه از کمپانی هایی که به طور جدی به این موضوع توجهه میکنه رولز رویسه که توی محیط داخل کابین از پارچه های ابریشمی و البته نقاشی های دستی برای فضا سازی استفاده میکنه.


نمونه این مورد رو میتونید توی اتومبیل رولز رویس فاتوم ببینید.


بطور کلی استفاده از صندلی های مخملی راحت و چرم اعلی داخل کابین رو میتونیم یکی از امکانات اصلی ماشین های لوکس بدونیم.


خودرو لوکس فاتوم رولز رویس 


حذف تمامی سر و صدا ها اضافی

همه ماشین های لوکس باید بطور کامل عایق بندی از نظر صدا شده باشند بطوری که هیچ گونه صدایی داخل کابین شنیده نشه.


برای این موضوع از شیشه های دوجداره داخل اتومبیل ها استفاده میشه و کوچک ترین صدایی از خود اتومبیل به گوش نمیخوره…


امکانات صندلی های عقب

معمولا در خودرو های لوکس فضای زیادی برای نشستن در صندلی های عقب در نظر گرفته می شود تا سرنشینان عقب محیطی بسیار راحت و باز برای نشستن داشته باشند.


همچنین امکاناتی چون فضای خواب، ماساژور، کنترول الکتریکی برای صندلی ها و … امکانات مربوط به صندلی ها هستند.


داخل خودرو بنتلی


کنسول های یخچالی و مجلل برای کاربری های مختلف

یکی دیگر از امکاناتی که در طراحی اتومبیل های لاکچری بکار گرفته میشود، ایجاد فضا های بسیار شیک برای قرار دادن انواع نوشیدنی، خودکار، عینک و … است. کنسول های بسیار مجللی برای سرد نگه داشتن نوشیدنی، شارژ گوشی موبایل و … توی این ماشین ها تعبیه شده که علاوه بر اینکه نوعی نیاز رو برطرف میکنه، حسی به سرنشین میده که دوست داره حتما از اون استفاده کنه.


مرسدس بنز میباخ


سیستم های صوتی و تصویری فوق حرفه ای

در بعضی از این خودرو ها سیستم های صوتی و تصویری بسیار حرفه ای در حد استودیو موزیک قرار داده میشه تا یه صدای با کیفیت رو بطور یکنواخت توی سطح ماشین پخش کنه.


برای این کار توی بعضی خودرو ها تا 30 عدد اسپیکر کار گذاشته میشه.


امکانات کنترول از راه دور

یکی دیگه از ویژگی های خاص خودرو های لوکس، امکان کنترول از راه دور توسط ریموت هستش که با این امکان میشه ماشین رو روشن کنیم با اون گاز بدیم یا چراغ هاش رو هم خاموش و روشن کنیم و …


خودرو لوکس بنتلی


سیستم های اتومات سازی

این دسته از امکانات هم بطور کامل داخل این خودرو ها در نظر گرفته میشه. این بخش از امکانات خودرو های لوکس مختص راننده های این ماشین هاست و با استفاده از اون ها میتونن کار هایی مثل پارک اتومبیل، یکنواخت سازی سرعت و … رو انجام بدن.


اجاره خودرو اطلس

شرکت اجاره خودرو اطلس ارائه کننده لوکس ترین ماشین های اجاره ای داخل ایران هستش و شما اگر هزینه کافی برای تهیه این نوع خودرو هارو ندارید میتونید با برقراری ارتباط با این مجموعه اقدام به اجاره خودرو بدون راننده کنید و از سواری اون ها لذت ببرید.


جمع بندی

بیشتر این امکاناتی که با توجه به تصاویر و متن ها توی این مقاله بهش اشاره کردیم مربوط به بخ داخلی و یا interior design خودرو هاست. بخش دیگه ای لوکس بودن خودرو خیلی بستگی ظاهر ماشین ها داره و طراحی بیرون اون هاست که مطرحه!


خودرو لوکس مرسدس بنز


فقط مشکلی که این خودرو های لوکس برای راحتی سرنشینانشون به وجود میارن تعدد تعداد آپشن ها و دکمه هاست که ممکنه باعث سردرگمی و ایجاد یه فضای شلوغ بشه که این موضوع خیلی مثبت نمیتونه باشه.

باکستر 2017

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.