اجاره خودرو در تهران چگونه است؟

 امروز با مقاله ای پیرامون اجاره خودرو در تهران در خدمت شما هستیم و می خواهیم اطلاعات کاملی در این زمینه به شما ارئه دهیم پس با ادامه مقاله همراه باشید

 اجاره خودرو در تهران از کجا شروع شد؟

در سال های گذشته همزمان با وسعت یافتن شهرها، نداشتن ماشین به خصوص در شهرهای بزرگ مثل تهران معضل قابل توجهی بود که برای افرادی که خودروی شخصی نداشتند مشکلات بسیاری ایجاد می کرد. البته لازم به ذکر است که جا به جایی در شهرهای بزرگ برای افرادی هم که صاحب خودرو بودند اما به دلایلی مثل تصادف، مشکل فنی داشتن و … امکان استفاده از ماشین خود را نداشتند با چالش هایی روبرو بوده است. از جمله این مشکلات می توان به وقت گیر شدن انجام کارها و یا انجام نشدن کارها در موعد مقرر اشاره کرد.


به مرور زمان با ایجاد و توسعه ی آژانس های کرایه اتوموبیل و تاکسی سرویس ها یا به زبان ساده تر تاکسی های تلفنی این مشکلات تا حدودی برطرف شد و نداشتن ماشین شخصی آنقدرها هم دردسر ساز نبود. هر کس از هر جای شهر برای هر مقصدی می توانست با یک تماس تلفنی به نزدیکترین موسسه کرایه اتومبیل درخواست ماشین کند و کمی بعد ماشین در محل حاضر می شد. کم کم آزانس ها در سراسر شهر ظاهر شدند و در دورافتاده ترین محله ها نیز حداقل یک تاکسی سرویس وجود داشت.


این سرویس تا مدت ها مشکلات جا به جایی و در دسترس نبودن خودروی شخصی را به بهترین شکل برطرف کرد تا جایی که مردم استفاده از تاکسی سرویس را نمادی از راحتی و رفاه در نظر می گرفتند. اما این خدمت مانند هر خدمت دیگری با گذشت زمان دچار نقص هایی شد که از چشم کاربران دور نماند که در ادمه به آنها می پردازیم. از آنجا که نیاز مادر اختراع است، این نواقص هم منجر به ایجاد و توسعه ی انواع دیگر خدمات اجاره خودرو شد.


ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این دسته از خدمات به ترتیب با موضوعات زیر بپردازیم:


اجاره خودرو در تهران


چه زمانی باید به سراغ اجاره خودرو بریم؟


مشکلات و نواقص تاکسی سرویس ها


چرا از سامانه های آنلاین درخواست خودرو استفاده نکنیم؟ چطور در تهران خودرو کرایه کنیم؟


چطور خودرو کرایه کنیم؟

شهر تهران به عنوان پایتخت ایران و یکی از بزرگترین شهرهای جهان از جمله مکان هایی است که نیاز به وجود خودرو بیشتر از هر جای دیگری احساس می شود. تهران از نظر انواع خدمات مانند امکانات شغلی، دانشگاهی، بیمارستانی، مراکز اداری و تجاری و غیره نه تنها در ایران بلکه در سطح منطقه و خاورمیانه شهر پررفت و آمد و محبوبی است. علاوه بر این دارا بودن جاذبه های تاریخی، فرهنگی-هنری، شهری و انواع پارک ها و باغ های دیدنی تهران را در درجه اول برای ساکنینش و در درجه دوم برای توریست ها، به شهری جذاب تبدیل کرده است.


در سرتاسر تهران نقاط بالقوه ای وجود دارد که مردم بسته به نیاز خود به آنها سر می زنند. همین مسئله باعث می شود در تهران روزانه میلیون ها سفر درون شهری صورت گیرد. با توجه به وسعت این شهر و جمعیت بسیار بالای آن، اولین چیزی که به ذهن می رسد نحوه جا به جایی و دسترسی به این مکان هاست. امروزه تهران شهری پیشرفته با اتوبان ها، خیابان ها و پل های متعدد می باشد که جنوبی ترین نقاط شهر را به شمالی ترین نقاط متصل می کنند. به راحتی می توان با طی کردن یک اتوبان از غرب تهران به شرق تهران رسید.


به نظر می رسد که مسئله ی جا یه جا شدن با وجود این راه ها حل شده باشد اما نه یک مسئله ی دیگر همچنان باقی است و آن هم وسیله ی نقلیه ای است که باید با آن در تهران بزرگ سفر کرد. با پیشرفت بشر و تکنولوژی انواع و اقسام وسایل نقلیه در اختیار ما قرار گرفته است. مترو، اتوبوس، اتوبوس تندرو، مراکز اجاره خودرو، انواع تاکسی، تاکسی تلفنی، تاکسی آنلاین، خودروی شخصی و … همه وسایلی هستند که می توانند به نیاز جا به جایی افراد پاسخ دهند. اما آنچه هر یک از این وسایل را از دیگری متمایز می کند راحتی، زمان، در دسترس بودن، امنیت و خواسته های منحصر به فرد هر کاربر است.


در این بین مسلما هر کس ترجیح می دهد گزینه ای را انتخاب کند که کنترل و مدیریت تمام موارد مطابق میل و در دست خود باشد. گزینه هایی که فرد را مجبور به تبعیت کردن از افراد دیگر می کند نتایج نامطلوبی مثل عدم راحتی، خستگی، تاخیر و … خواهد داشت. در مقابل وقتی شما خودرویی در اختیار داشته باشید که از رنگ و مدلش تا مسیر و ساعتی که با آن جا به جا می شوید را خودتان انتخاب کرده اید چیزی به جز امنیت و آسایش برای شما به همراه نخواهد داشت. که این خواسته محقق نمی شود مگر با انتخاب گزینه ی “اجاره خودرو”. موسسه های اجاره خودرو در تهران این خواسته را به راحتی برای شما برآورده می سازند.


چه زمانی باید به سراغ اجاره خودرو برویم؟

تصور کنید به هر دلیلی به ماشینی نیاز دارید که دربست در اختیار شما باشد اما ترجیح می دهید در زمان استفاده از ماشین شخص غریبه ای شما را همراهی نکند و شما به راحتی از خودرو استفاده کنید. همانطور که می دانید تمام تاکسی ها با راننده همراه هستند، پس چه باید کرد؟ در این موارد راه حل چیست؟ پاسخ تمام این سوالات و سوالات مشابه “اجاره خودرو” آن هم بدون راننده است! بله! یک خودروی کاملا دربست.


انسان ها به دلایل گوناگون ممکن است در شرایطی قرار بگیرند که نیاز به خودرو داشته باشند. این موقعیت حتی ممکن است برای افراد دارای خودرو نیز پیش آید. خرابی ماشین، تصادف، استفاده دیگر افراد خانواده از ماشین و … موقعیت هایی هستند که با وجود ماشین دار بودن افراد را به فکر اجاره خودرو می اندازد.


موقعیت خیلی خوبی که استفاده از امکان اجاره خودرو در آن بسیار پیشنهاد می شود، عروسی و ماشین عروس است. ماشین عروس از آن دسته مواردی است که در تشریفات مراسم عروسی از ساعات پیش از مراسم تا پس از مراسم در امور اصلی عروسی نقش مهمی دارد. اجاره خودرو این فرصت را به شما می دهد که مثل هر مورد دیگری از مراسم عروسی رنگ، مدل و برند ماشین عروستان را خودتان انتخاب کنید. برای اکثر افراد شب عروسیشان مهمترین شب عروسی آنهاست و دوست دارند در آن شب همه چیز همانطور که آرزو داشتند باشد. مراکز کرایه اتومبیل در به حقیقت پیوستن آرزوهایتان به شما کمک می کند.


موقعیت دیگری که اجاره خودرو بسیار مفید واقع می شود مواقعی است که تشریفات خاصی برای انجام امور لازم است. شرایطی مثل قرارها و ملاقات های کاری از جمله موقعیت هایی هستند که در اختیار داشتن اتومبیل به خصوص اتومبیل های لوکس در موفقیت آمیز بودن آن ملاقات نقش به سزایی دارند.


اجاره خودرو بدون راننده در تهران

برای اجاره خودرو بدون راننده در تهران بر روی عنوان بالا کلیک کنید.


مشکلات و نواقص تاکسی سرویس ها

همانطور که در قسمت اول مقاله خواندید آژانس ها یا همان تاکسی سرویس ها بعد از گذشت چند سال دچار مشکلاتی شدند که از محبوبیت آنها نزد کاربران کاست. شنیدن جمله ی “فعلا ماشین نداریم” از طرف اپراتور موسسه کرایه اتومبیل برای تمامی افراد به خصوص در موقعیت های حساس و فوری، تجربه ای ناخوشایند و تکراری است. اما این فقط یکی از ده ها مشکلی بود که مردم با آژانس ها داشتند. اگر بخواهیم کمی دقیقتر به این مسئله بپردازیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:


افزایش یک مرتبه و خارج از عرف قیمت ها به دلیل شرایط جوی، ترافیک، بار همراه مسافران و غیره

عدم پاسخ گویی و سرویس دهی در برخی ساعات شبانه روز

تاخیر در ارسال ماشین در تاریخ و ایام خاص سال

عدم سرویس دهی تاکسی سرویس ها برای برخی مسیرها

مسلط نبودن برخی رانندگان به مسیرهای منتهی به مقصد مسافران

تمام مواردی که در بالا عنوان شده در شهر بزرگ و شلوغ تهران چندین برابر مشکل ساز خواهد شد. لذا اگر گزینه ی بهتری برای موقعیت های نیازمند به خودرو وجود داشته باشد، استفاده از آن در تهران از هر جای دیگر ایران ضروری و مفیدتر است.


چرا از سامانه های آنلاین درخواست خودرو استفاده نکنیم؟

در مقایسه با نسل قدیم تاکسی های در اختیار (تاکسی سرویس ها) تاکسی های آنلاین پیشرفت های قابل توجهی داشته اند. از جمله این پیشرفت ها مواردی مانند نحوه درخواست خودرو، سرعت بالا در پاسخ گویی، کاهش قیمت کرایه ها و عدم نیاز به دانستن شماره ی آژانس ها هستند. ظاهرا همه چیز بهتر و آسانتر شده است و همین امر باعث انتقال مشتریان از تاکسی سرویس ها به تاکسی های آنلاین شده اند. اما این فقط یک طرف ماجراست! طرف دیگر مسائل و مشکلاتی است که نشان می دهد نه تنها بی مشکل نیستند بلکه در مواردی مشکلات بسیار بزرگتر و فجیعتر دارند.


با وجود مدت زمان کوتاهی که از استفاده ی از تاکسی های آنلاین می گذرد اما در چند وقت اخیر گزارش های مختلفی از سراسر ایران در مورد حوادثی که برای مسافران این نوع از تاکسی ها رخ داده است منتشر شده است. همانطور که دیده اید ثبت نام از رانندگان این نوع خدمات در کنار خیابان و بدون هیچ گونه تشریفات اداری انجام می شود و این خود زمینه ساز ورود هر فردی به این سیستم می شود. متاسفانه اتفاقات ناگواری که برای بانوان و کودکان از طریق تاکسی های آنلاین پیش آمده است شاهدی است بر عدم امنیت این خدمات. همچنین در دسترس بودن اطلاعات و شماره موبایل مسافران برای رانندگان، باعث بروز انواع مزاحمت ها به خصوص برای بانوان شده است.


یکی از دلایل اصلی محبوبیت تاکسی های آنلاین نسبت به تاکسی سرویس ها قیمت مناسب کرایه آنها بود. اما هر کسی که تقریبا کاربر قدیمی تاکسی های آنلاین باشد، این مطلب را تایید می کند که هر چه می گذرد قیمت ها بالا و بالاتر می رود و در ساعات اوج درخواست و یا شرایط خاص جوی مثل بارش برف یا درخواست ها پذیرفته نمی شود یا قیمت ها بسیار بیشتر از چیزی است که باید باشد. پس در این شرایط قیمت های مناسب هم از لیست مزایای تاکسی های آنلاین خط می خورد.


متاسفانه با توجه به ساز و کار غلط استخدام راننده در این شرکت ها، بسیاری از رانندگان صرفا جهت پر کردن وقت بیکاری خود و شغل پاره وقت با آنها همکاری می کنند. بسیاری از این افراد تخصص های لازم برای راننده بودن را ندارند. راننده در درجه اول باید رانندگی قانونمند بلد باشد و نه صرفا رانندگی. رانندگی خطرناک برخی رانندگان این چنینی سلامت خود و مسافران خود را به خطر انداخته است. در وهله دوم آداب معاشرت و نوع برخورد رانندگان است که برای مسافران مهم است که متاسفانه گزارش های رفتارهای ناصحیح، غیر مودبانه ای از سوی رانندگان تاکسی های آنلاین کم نبوده است.


عدم جذب راننده متخصص در این موسسات باعث شده است افرادی که به مسیرها و محل های شهر مسلط نیستند مسئول به مقصد رساندن مسافران شوند. گاها به دلیل مسیر اشتباه رفتن، گم کردن مسیر و در آخر پیدا نکردن آدرس مورد نظر، مسافر بسیار دیر می رسد و یا اصلا به مقصد خود نمی رسد.


در این شرایط مسافر پیش خود می گوید “کاش خودم ماشین داشتم”. که خوشبختانه با وجود مراکز اجاره خودرو در تهران این درخواست به راحتی و به سرعت قابل پاسخ گویی است. با استفاده از موسسات اجاره خودرو خیال سرنشینان خودرو از مهمترین مسائل مانند امنیت، راحتی، سرعت و حریم خصوصی تا جزئی ترین نیازها مثل رنگ و مدل ماشین آسوده خواهد بود.


نتیجه گیری

اگر این مقاله را کامل خوانده باشید مسلما خودتان به این نتیجه رسیده این که اجاره خودرو در شهر بزرگ تهران واقعا یک خدمت بسیار مهم و مفید برای مردم است. اجاره خودرو در تهران حتی زمانی که شما ماشین شخصی هم دارید می تواند یک گزینه پرکاربرد تلقی شود. در واقع موقعیت ها و وضعیت های مختلف حتی افراد صاحب خودرو را هم در معرض استفاده از سرویس اجاره خودرو قرار می دهند. اگر هم مقاله را کامل نخوانده اید ما با توجه به تحقیقاتی که انجام داده ایم به شما میگوییم که اجاره خودرو در تهران از هر لحاظ به سود شماست. پس چه بهتر که از بهترین مرکز اجاره خودرو در تهران این خدمات را بخواهید. امیدوارم با خواندن این مقاله به جواب سوال چطور در تهران خودرو کرایه کنیم رسیده باشید.

اجاره خودرو های لوکس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.